Page 28 - index
P. 28

‫מועד יולי ‪2012‬‬                                ‫‪- 27 -‬‬                   ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שני	‬

                                                                  ‫השוואה כמותית (שאלות ‪)6-1‬‬

               ‫השאלות ‪ 6-1‬מורכבות מזוגות של ביטויים‪ .‬בכל שאלה‪ ,‬ביטוי אחד מופיע בטור א‪ ,‬וביטוי שני בטור ב‪.‬‬
‫בטור שלישי מופיע לעתים מידע נוסף הנוגע לזוג הביטויים שבטורים א ו‪-‬ב‪ .‬המידע הנוסף עשוי להיות חיוני לפתרון‬

               ‫השאלה‪ .‬עליכם להשוות בין שני הביטויים‪ ,‬אגב הסתייעות במידע הנוסף (אם הוא קיים)‪ ,‬ולקבוע אם	‪:‬‬

                                                                                 ‫(‪ )1‬הביטוי שבטור א גדול יותר‬
                                                                                 ‫(‪ )2‬הביטוי שבטור ב גדול יותר‬
                                                                                ‫(‪ )3‬שני הביטויים שווים זה לזה‬
                        ‫(‪ )4‬המידע הנתון אינו מספיק כדי לקבוע איזה מהנ"ל הוא יחס הגדלים בין הביטויים‬

                ‫לאחר שבחרתם באפשרות שנראית לכם נכונה‪ ,‬סמנו את מספרה במקום המתאים בגיליון התשובות‪.‬‬

       ‫מידע נוסף‬                              ‫טור ב‬                    ‫טור א‬

‫‪ b ,a‬ו‪ c-‬הם מספרים שלמים עוקבים‪.‬‬                 ‫‪bc‬‬                    ‫‪ac + 1 .1‬‬
            ‫‪0<a<b<c‬‬

                                              ‫מספר המספרים הראשוניים‬   ‫מספר המספרים הראשוניים‬   ‫‪.2‬‬
                                                    ‫הדו‪-‬ספרתיים שספרת‬        ‫הדו‪-‬ספרתיים שספרת‬
                                                   ‫האחדות שלהם היא ‪3‬‬        ‫האחדות שלהם היא ‪5‬‬

‫בוריס עובד ‪ 40‬שעות בשבוע ומרוויח‬

 ‫שקלים‪A .‬‬       ‫שעובובעדו‪0‬ת‪003‬שע‪,D0‬ו‪4‬ת‬  ‫ב‪4-‬‬   ‫שכרו הממוצע של יואב‬      ‫שכרו הממוצע של בוריס‬     ‫‪.3‬‬
‫בשבוע ומרוויח‬                           ‫יואב‬        ‫לשעה (בשקלים)‬              ‫לשעה (בשקלים)‬

       ‫ב‪ 4-‬שבועות ‪ 2,400‬שקלים‪.‬‬

‫‪2α‬‬                                                 ‫‪2771‬‬                ‫‪x‬‬                        ‫‪.4‬‬
‫‪C B x ≠ 0C‬‬                                                             ‫‪x‬‬
                                                 ‫‪2‬‬

       ‫‪x‬‬                                        ‫היקף הצורה שנוצרה‬      ‫היקף המלבן המקורי‬        ‫‪.5‬‬
                ‫‪x‬‬                             ‫(הקו המודגש בסרטוט)‬

‫חתכו מלבן לאורך האלכסון והזיזו את‬
     ‫אחד החלקים לאורך קו החיתוך‪,‬‬
                     ‫כמתואר בסרטוט‪.‬‬

   ‫‪A‬‬                                          ‫‪AD‬‬
    ‫‪α‬‬
                  ‫‪2α‬‬                              ‫‪BC‬‬                   ‫‪AC 27.671‬‬
‫‪B‬‬                 ‫‪C‬‬                           ‫‪B‬‬
                                                      ‫‪C‬‬

                                              ‫‪x‬‬

‫‪AA‬‬                                                    ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר) ‪x‬‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

       ‫‪20° D‬‬
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33