Page 31 - index
P. 31

‫‪AB‬‬

‫מועד יולי ‪2012‬‬                  ‫‪C - 30 -‬‬                                            ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                                                                             ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪)25-15‬‬

                       ‫‪A‬‬        ‫‪ 50‬מדריכי ספורט למדו בקורס השתלמות וקיבלו בסופו ציון בין ‪ 0‬ל‪.10-‬‬                    ‫‪	.15‬‬
                                                            ‫מספר המדריכים שציונם בין ‪ 8‬ל‪ 10-‬ה‪A‬וא ‪.20‬‬
                                                               ‫מספר המדריכים שציונם בין ‪ 7‬ל‪ 9-‬הוא ‪.20‬‬                   ‫	‬
                                                              ‫מספר המדריכים שצי‪D‬ונם נמוך מ‪ 7-O‬הוא ‪.20‬‬                   ‫	‬
                             ‫‪O‬‬            ‫‪D‬‬              ‫ציונם של כמה ממדריכי הספורט‪C‬הוא בין ‪ 8‬ל‪? 9-‬‬                    ‫	‬
                             ‫‪C‬‬                                                                                          ‫	‬
                                                                                   ‫‪2r‬‬
                                    ‫‪2r‬‬                                                                                  ‫	‬

                ‫‪E‬‬            ‫(‪	15 	)4‬‬                   ‫‪	5 )3( E‬‬             ‫(‪2	 0B 	)2‬‬                  ‫(‪1	 0 	)1‬‬  ‫‪	.16‬‬
                                    ‫‪B‬‬
                                                                                                                        ‫	‬
                             ‫בריבוע שאורך צלעו ‪ 5‬ס"מ סורטטו ‪ 5‬ריבועים קטנים שאורך צלעם ‪ 1‬ס"מ‪.‬‬                           ‫	‬
                                                                                                                        ‫	‬
                          ‫אלכסוני הריבוע הגדול עוברים בקדקודי הריבועים הקטנים‪ ,‬כמתואר בסרטוט‪.‬‬
                                                                                                                        ‫	‬
                                ‫‪ 3‬ס"מ‬                                ‫לפי נתונים אלה והנתונים שבסרטוט‪,‬‬                   ‫	‬
                                                                     ‫מה סכום השטחים הכהים (בסמ"ר)?‬                      ‫	‬
                ‫‪ 1‬ס"מ‬                                                                                                   ‫	‬

                                ‫‪ 1‬ס"מ‬                                                                    ‫(‪	12 	)1‬‬   ‫‪.	17‬‬
                                                                                                         ‫(‪1	 0 )	2‬‬
                ‫‪ 3‬ס"מ‬                             ‫‪ 5‬ס"מ‬                                                                 ‫	‬

                ‫‪ 1‬ס"מ‬                                                                                   ‫(‪	8 	)3‬‬     ‫‪	.18‬‬
                                                                                         ‫(‪A 4	 	)4‬‬
                                                                                                                        ‫	‬
                                                                             ‫‪ 5‬ס"מ‬       ‫‪b‬‬  ‫‪ 5‬ס"מ‬‫‪4‬‬‫‪-6‬‬  ‫‪$‬‬  ‫‪85‬‬   ‫?=‬        ‫	‬
                                                                                            ‫‪9‬‬            ‫‪274‬‬
                                                                                                 ‫‪l‬‬

                                                                     ‫(‪2‬ס)	‪"3‬מ ‪B 	8‬‬                 ‫‪D‬‬

                                ‫‪4h‬‬  ‫(‪)	4‬‬                ‫(‪	3 )3‬‬                           ‫(‪ 	9 )	1‬ס"‪6‬מ‬

                                 ‫‪2‬‬

                                    ‫‪h‬‬                            ‫‪ x‬ו‪ y-‬הם שני מספרים שאינם שליליים‪.‬‬
                                                              ‫איזה תנאי נוסף צריך להתקיים עבור ‪ x‬ו‪y-‬‬
                                                  ‫כדי שהשוויון ‪ x + y = Cx + y‬יהיה נכון תמיד?‬

                                                                                            ‫(‪x – y = 0 )	1‬‬          ‫	‬

                                                                                               ‫(‪0 < x · y 	)2‬‬       ‫	‬

                                                               ‫	‬                     ‫(‪ x = 0 	)3‬או ‪y	= 0‬‬            ‫	‬

                                                                             ‫(‪ )	4‬אין צורך בתנאים נוספים‬            ‫	‬

                          ‫‪.‬‬  ‫‪3‬‬  ‫פי‬  ‫שלו‬   ‫הספרים‬  ‫מספר‬   ‫יגדל‬  ‫שלה‪,‬‬  ‫הספרים‬  ‫כל‬  ‫את‬  ‫מזיוה‬  ‫יקבל‬      ‫מיכאל‬   ‫אם‬    ‫	‪.	19‬‬
                             ‫‪2‬‬
                                                                                                                        ‫	‬
                ‫ממספר הספרים של זיוה‪.‬‬             ‫מכאן נובע שכעת מספר הספרים של מיכאל גדול פי‬

                                ‫‪3‬‬   ‫(‪)	4‬‬                ‫(‪	3 )3‬‬               ‫(‪	2 )	2‬‬                     ‫(‪	1 )	1‬‬    ‫	‬
                                ‫‪2‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36