Page 21 - index
P. 21

‫מועד יולי ‪A B 2012‬‬                                           ‫‪- 20 -‬‬                              ‫	חשיבה כמותית ‪ -‬פרק ראשו	ן‬

‫‪C AD‬‬                                                                 ‫השוואה כמותית (שאלות ‪A )11-6‬‬

                            ‫השאלות ‪ 11-6‬מור‪A‬כבות מזוגות של ביטויים‪ .‬בכל שאלה‪ ,‬ביטוי אחד מופיע בטור א‪ ,‬וביטוי שני בטור ב‪.‬‬
            ‫לפת‪E‬רון‬  ‫חיוני‬  ‫בטור שלישי מופיע לעתים מידע נוסף הנוגע לזוג הביטויים שבטורים א ו‪-‬ב‪ .‬המידע הנוסף עשוי להיות‬
                             ‫השאלה‪ .‬עליכם להשוות בין שני הביטויים‪ ,‬אגב הסתייעות במידע הנוסף (אם הוא קיים)‪ ,‬ולקבוע אם	‪:‬‬

                            ‫‪ 4 C‬ס"מ ‪B‬‬                                                    ‫(‪ )1‬הביטוי שבטור א גדול יותר‬

                                                          ‫(‪ )2‬הביטוי שבטור ב גדול יותר ‪B C‬‬

                                                                                         ‫(‪ )3‬שני הביטויים שווים זה לזה‬

            ‫(‪ )4‬המיד‪D‬ע הנתון אינו מספיק כדי לקבוע איזה מהנ"ל הוא יחס הגדלים בין הביטויים ‪D‬‬

                               ‫לאחר שב‪1‬חרס"תמם באפשרות שנראית לכם נכונה‪ ,‬סמנו את מספרה במקום המתאים בגיליון התשובות‪.‬‬

‫‪AC‬‬                   ‫מידע נוסף‬              ‫‪A‬‬                ‫טור ב‬                                 ‫טור א‬
           ‫‪B‬‬
                                                                                         ‫‪BC‬‬
                                                                                                    ‫‪ 2‬ס"מ‬
                            ‫‪0<x<1‬‬                              ‫המספר הגדול מבין‬
                                                             ‫המספרים ‪ x‬ו‪(1 – x)-‬‬                    ‫)‪x·(1 – x‬‬             ‫‪.6‬‬
                            ‫‪x‬‬  ‫!‬  ‫‪1‬‬
                                  ‫‪2‬‬

                                                                                                           ‫‪A‬‬

            ‫וה‪0%‬ש‪3‬ארמהאומכוזלימנבישםר‪.‬לחתונ‪B‬ה הם צמחונים‬  ‫מספר המוזמנים שלא רקדו‬              ‫מספר המוז‪D‬מנים שרקדו‬        ‫‪.7‬‬
              ‫חצי מהצמחונים וחצי מאוכלי הבשר‬                             ‫טנגו בחתונה‬             ‫טנגו‪C‬בחתונה ‪B‬‬
                                ‫רקדו טנגו בחתונה‪.‬‬
                                                               ‫‪ac‬‬

              ‫‪AD‬‬                                                 ‫‪b‬‬                            ‫‪AD‬‬
                                                             ‫אורך השוק ‪ABD‬‬                                 ‫‪P‬‬
              ‫‪AB‬‬
                                                                                                ‫אורך הבס‪R‬י?ס ‪QAD‬‬
                ‫‪α‬‬    ‫‪C‬‬                ‫‪A‬‬                                                                  ‫‪A‬‬                ‫‪.8‬‬
                  ‫‪α‬‬                      ‫‪C‬‬
                                                                                              ‫‪BC‬‬
            ‫‪B‬‬

            ‫‪ ABCD‬הוא טרפז )‪.(AD || BC‬‬                                                                                                   ‫‪A‬‬

                                         ‫‪E‬‬

                                                          ‫נפח קובייה‪ C‬שאור‪4‬ךס"ממקצועּה‪B‬‬  ‫נפח תיבה שאורכה ‪ 2a‬ס"מ‪,‬‬          ‫‪.9‬‬

                                                                     ‫‪ Ba‬ס"מ‬              ‫ס"מ‬  ‫‪1‬‬  ‫‪a‬‬  ‫ס"מ‪C‬וגובהה‬  ‫‪a‬‬  ‫רוחבה‬
                                                                                              ‫‪2‬‬

                                     ‫‪DD‬‬

‫‪CD‬‬                   ‫‪AC‬‬                                      ‫‪AD2 – DC2A‬‬                                                                       ‫‪ 1‬ס"מ‬
                                                                                                                                           ‫‪C‬‬
‫‪F‬‬                                                                                                   ‫‪AC2 – AB2 B‬‬           ‫‪.120‬ס"מ‬
         ‫‪E‬‬
                             ‫‪B‬‬                                                                                                      ‫‪A‬‬
                     ‫‪ AC‬הוא קוטר במעגל‪.‬‬                   ‫‪B‬‬                                                                          ‫‪D‬‬
              ‫‪ B‬היא נקודה על היקף המעגל‬
                                                                                                                          ‫‪B .11‬‬
                         ‫השונה מ‪ A-‬ומ‪.C-‬‬
              ‫‪ DC‬משיק למעגל בנקודה ‪.C‬‬

                                                                                         ‫‪a 3x+1c+ 3x+1‬‬                                  ‫‪C‬‬

              ‫‪ x‬הוא מספר שלם וחיובי‪.‬‬                         ‫‪3x+2‬‬

                                                                                              ‫‪b‬‬

                                     ‫‪AD‬‬                                                                             ‫‪AD‬‬
                                                                                                                                 ‫‪P‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמ?ורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או לה‪R‬פיץ בחי‪Q‬נה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא‪α‬א‪α‬ישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                                          ‫‪BC‬‬
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26