Page 57 - 1012
P. 57
מועד אוקטובר 2012 דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה
כיום ברוב מדינות העולם קיים ותקף חוק חינוך חובה ,המחייב את ההורים 1
לשלוח את ילדיהם ללמוד בבתי ספר .ישנם המתנגדים לחוק זה בטענה כי הם 5
מעוניינים לחנך את ילדיהם בחינוך ביתי ,לפי השקפותיהם החינוכיות האישיות. 10
אני מתנגד לטענה כי יש לאפשרם ללמד את ילדיהם בחינוך ביתי וכעת אציג את 15
20
עמדתי. 25
טענתי המרכזית מדוע אין לאפשר להורים המעוניינים לחנך את ילדיהם בחינוך
ביתי היא מכיוון שרוב ההורים הם אינם אנשי מקצוע המוסמכים בהוראה ולכן
יפגעו בחינוכו של הילד יותר מאשר יתרמו .חוק חינוך חובה נועד להבטיח כי כל
אזרחיה הצעירים של המדינה זוכים לחינוך הולם ע"י אנשי מקצוע מוסמכים
ולאפשר למדינה להתוות את תוכני הלימוד ואת שיטות ההוראה.
בנוסף לכך ,זהו חוק התקף לרוב מדינות העולם ולכן אין עוררין כי הוא מבוצע
באופן מקצועי ותחת פיקוח ע"י הממשלה ,הרי יש להבטיח כי החינוך עולה בקנה
מידה שווה עם שאר מדינות העולם.
ישנם המתנגדים לדעתי ויטענו כי יש לאפשר להורים לחנך את ילדיהם בחינוך
ביתי בטענה כי במסגרת כזו תוקדש תשומת לב רבה יותר לנטיותיו וצרכיו
האישיים של הילד ,מה זאת ועוד ,כי הם הביאו את ילדם לעולם וברצונם לחנכו
לפי עקרונותיהם .אני סותר את טענה זאת מכיוון שחוק חינוך חובה אחראי על
כל ההורים והילדים ואין לאפשר חריגים ,טענה נוספת התחזק את סטירתי היא
כי חוק זה הוא כלל עולמי ולכן יש קאורדינציה בין המדינות הרבות לשמור על
אותה רמה .חוסר חינוך זה יפגע בילד שיחסר לו כמה מרכיבים בסיסיים
המלומדים בבתי הספר ועלול לפגוע כאשר יתבגר וירצה להשתלב במדינות
אחרות.
לסיכום ,יתרונותיה של מערכת החינוך ושל חוק חינוך החובה עולים על
חסרונותיהם ויש לדבוק בהם הרי הם שווים בכלל המדינות ותחת פיקוח צמוד.
לכן יש לסמוך כי הם עושים את המיטב לילדים ויש לסרב להורים המעוניינים לחנך
את ילדיהם חינוך ביתי.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
56

