Page 54 - 1012
P. 54
מועד אוקטובר 2012
יתבטא הדבר בילדם. 30
אמנם זוהי מטרה נעלה וחשובה כשלעצמה ,אך היא ברת פיתרון במסגרת 35
האפשרויות המקובלות המוכרות ,ואין הדבר מצריך הוצאה מוחלטת של הילד
מבית הספר .ניתן להקנות לילד ערכים נוספים גם כאשר הוא שב מבית הספר
ולהבהיר לו לקבל רק את המוטב ולא את הקלוקל.
לסיכומו של דבר ,חינוך מוסדי-ממלכתי היא מערכת חינוך שהוכיחה את עצמה
שנים רבות ,היא תורמת הן להשכלתו של התלמיד והן לעיצוב דמותו ועולם ערכיו,
גם אם ישנם חסרונות ,כמו בכל מערכת .עלינו לנסות לתקן את הכשלים במערכת
החינוך ,ולנסות לשפר את הקיים ,ולא לבחור בפתרון דרסטי כגון לימוד ביתי,
העלול להזיק יותר מאשר להועיל.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
53

