Page 25 - index
P. 25

‫מועד סתיו ‪2018‬‬                       ‫‪- 25 -‬‬                ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק ראשון‬

‫‪A‬‬                              ‫‪D‬‬               ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪25214		)2	0-14‬‬
         ‫‪E‬‬                                                  ‫‪ .	14‬נתון‪0 < n , 0 < m 	:‬‬
                            ‫‪G‬‬                                          ‫‪(m + n)2 < 16‬‬
                                  ‫‪x‬‬
                                               ‫איזו מהטענות הבאות נכונה בהכרח?‬                            ‫	‬

‫‪BF‬‬                          ‫‪C‬‬                                      ‫‪n<4‬‬   ‫(‪)	1‬‬
                                                           ‫‪(m – n)2 < 8‬‬  ‫(‪)	2‬‬
                ‫‪a‬‬                                                        ‫(‪	)3‬‬
                                                                  ‫‪2<m‬‬    ‫(‪)	4‬‬
                                                                  ‫‪m=n‬‬

‫ליד מעבר חצייה יש רמזור שפועל כך‪ :‬האור האדום דולק במשך ‪ 1.5‬דקות‪ ,‬אחר כך האור הירוק דולק במשך‬              ‫‪.	15‬‬
                                                             ‫דקה אחת‪ ,‬וחוזר חלילה לאורך כל שעות היממה‪.‬‬

          ‫מיכל מגיעה למעבר החצייה ברגע אקראי במהלך היממה‪B b .‬‬

                                               ‫מה ההסתברות שברגע זה האור ברמזור יהיה ירוק?‬                ‫	‬

                ‫‪1‬‬  ‫‪A‬‬                 ‫(‪	23 )	3‬‬     ‫‪2‬‬        ‫(	‪	61 )	1‬‬
                ‫‪4‬‬                                 ‫‪5‬‬
                      ‫(‪	)4‬‬                     ‫	‬     ‫(‪	)2‬‬

                                  ‫לרבקה פיסת נייר בצורת משולש שווה‪-‬שוקיים שזווית הראש שלו ‪.30°‬‬            ‫‪.	16‬‬
            ‫היא קיפלה את פינתו העליונה של המשולש לאורך קו המקביל לבסיס המשולש (ראו סרטוט)‪.‬‬
                                                                                                              ‫	‬
                                                                                                     ‫?=‪a‬‬

   ‫‪30°‬‬                                                     ‫(‪15° 	)1‬‬
                              ‫‪a‬‬                            ‫(‪25° 	)2‬‬
                                                           ‫(‪30° 	)3‬‬

                                                     ‫(‪ )	4‬אי אפשר לדעת לפי הנתונים‬

                                                     ‫‪ 	.17‬נתון	‪	|a| = |b| = |c| = 1 :‬‬

‫‪y‬‬                                              ‫כמה ערכים שונים יכול לקבל הביטוי ‪? a + b + c‬‬               ‫	‬

          ‫)‪P(a , b‬‬                                         ‫(‪6 	)1‬‬
                      ‫)‪Q(b , a‬‬                             ‫(‪2 )	2‬‬
                                                           ‫(‪3 	)3‬‬
                                                           ‫(‪4 	)4‬‬

                               ‫‪x‬‬

       ‫‪D‬‬              ‫‪C‬‬
‫‪A‬‬

                             ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר) ‪O‬‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                                          ‫‪B -3 -2 -1 0 1 2 3‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30