Page 16 - ver2
P. 16

‫‪ .22‬התשובה הנכונה היא (‪.)2‬‬
        ‫כדי לקבוע איזו מן האפשרויות שמופיעות בתשובות מסבירה מדוע נכתב‬
‫בפסקה האחרונה כי בשיטת המשפט הישראלית טרם הוכרעה שאלת תוקפו של‬
      ‫הפירוש הרחב של "סיכון כפול"‪ ,‬עלינו לעמוד על כך מתוך האמור בפסקה‪.‬‬

  ‫בראשית הפסקה האחרונה נאמר כי בישראל‪ ,‬שאלת תוקפו של הפירוש הרחב‬
     ‫של "סיכון כפול" טרם הוכרעה‪ ,‬ולאחר מכן הוסבר מדוע אי אפשר לומר כי‬
     ‫פירוש זה אינו תקף במערכת המשפט הישראלית – "אמנם בתי המשפט לא‬

   ‫קיבלו טענות שהתבססו על פירוש זה מעולם‪ ,‬אך הם גם נמנעו מלהביע עמדה‬
    ‫עקרונית בסוגיה" (שורות ‪ .)28-29‬כלומר‪ ,‬אף שבית המשפט דחה באופן גורף‬

       ‫טענות שהתבססו על פירושו הרחב של "סיכון כפול"‪ ,‬הוא מעולם לא קבע‬
 ‫שבאופן עקרוני פירוש זה אינו תקף‪ ,‬ולכן ניתן לומר כי שאלת תוקפו של פירוש‬

                            ‫זה טרם הגיעה להכרעה במערכת המשפט הישראלית‪.‬‬

      ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה נאמר כי "‪ ...‬בתי המשפט לא קיבלו טענות‬
        ‫שהתבססו על פירוש זה מעולם"‪ ,‬כלומר‪ ,‬לא היו שופטים שקיבלו טענות‬
                            ‫שהתבססו על הפירוש האמור‪ ,‬כפי שנטען בתשובה זו‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬נכונה‪ .‬מן האמור אכן עולה כי האמירה שלפיה טרם הוכרעה שאלת‬
  ‫תוקפו של הפירוש הרחב של טענת ה"סיכון הכפול"‪ ,‬נובעת מכך שאף שטענות‬
 ‫שהתבססו על פירוש זה נדחו‪ ,‬הן לא נדחו בנימוק שפירוש זה אינו קביל‪ ,‬ומכאן‬
   ‫שלא ניתן לקבוע בוודאות את עמדת בית המשפט אשר לתוקפו של פירוש זה‪.‬‬
‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬הפסקת ההליך המשפטי באמצע נזכרת בפסקה הרביעית‬

    ‫כחלק מהפירוש הרחב של "הסיכון הכפול"‪ ,‬ואינה מיוחסת לניסיון ההכרעה‬
                               ‫בדבר תוקפו של פירוש זה‪ ,‬כפי שעולה מתשובה זו‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬אי החשבתו של אדם הנחקר בחשד לביצוע עבירה כמי‬
     ‫שהיה בסכנת הרשעה בעיני החוק הישראלי‪ ,‬נזכרת בפסקה הרביעית כחלק‬

 ‫מהרחבתו של הפירוש הרחב עוד יותר בעיני אנשים מסוימים‪ ,‬וכלל אינה נוגעת‬
                ‫לסיבה בגינה נאמר כי טרם הוכרעה השאלה בדבר תוקפו של זה‪.‬‬

                                                          ‫‪ .23‬התשובה הנכונה היא (‪.)3‬‬
   ‫בשאלה זו אנו מתבקשים להסיק מתוך האמור בקטע לגבי מידע חדש‪ .‬לפיכך‪,‬‬
  ‫נעמוד תחילה על פרטי המקרה המתואר בשאלה‪ ,‬ולאור המידע בטקסט‪ ,‬נבחן‬

                              ‫איזו מן הקביעות שמופיעות בתשובות‪ ,‬נכונה לגביו‪.‬‬

                                                                                                                      ‫‪16‬‬
   11   12   13   14   15   16   17