Page 22 - index
P. 22

‫‪x‬‬

                   ‫‪III‬‬  ‫)‪A(a,b‬‬                    ‫‪- 21 -‬‬                                      ‫חשיבה כמותית ‪ -‬פרק ראשון‬

‫מועד חורף ‪273052024‬‬     ‫‪IV‬‬

               ‫‪A‬‬                   ‫‪D‬‬                                           ‫שאלות ובעיות (שאלות ‪			)9-1‬‬
                         ‫‪ 4‬ס"מ‬

‫שקד‪a‬מה‬  ‫בשע‪B‬ה‬  ‫שקטף‬   ‫ההוקאטןקטבף‪1,1000%0 -‬ממתספופחרי‪C‬הם‪.‬תפו‪a6‬חסי"םמ‪b‬‬  ‫העבודה‬  ‫אהוד קטף תפוחים‪ .‬בשעה הראשונה של יום‬                    ‫‪	.1‬‬
                                                                       ‫תפוחים‬  ‫בכל שעה נוספת לאורך היום הוא קטף מספר‬
                                                                                                                                         ‫	‬
‫‪b‬‬          ‫‪c‬‬                                                                                              ‫לה‪.‬‬                            ‫	‬
        ‫‪d‬‬               ‫כמה תפוחים סך הכול קטף אהוד ב‪ 3-‬השעות הראשונות של יום העבודה? ‪ a‬ס"מ‬
                                                                                                                                       ‫‪.	2‬‬
               ‫‪A‬‬                    ‫‪D‬‬
                                                                                                                                         ‫	‬
           ‫(‪2,710 )	4‬‬                   ‫(‪2	 ,700 	)3‬‬                           ‫(‪	2,430 	)2‬‬          ‫(‪	2,400 )	1‬‬

        ‫‪ h‬ס"מ‬

‫‪ 1 H‬ס״מ ‪A‬‬       ‫‪ 2‬ס״מ‬     ‫‪D‬‬        ‫בו‪.‬‬  ‫החסום‬  ‫ה‪1‬ואﺳﻢמלבן‬              ‫‪2‬ו‪-‬ﺳ‪H‬ﻢ‪HEFG‬‬  ‫הוא ריבוע‬  ‫‪ABCD‬‬  ‫שלפניכם‬  ‫בסרטוט‬
     ‫‪B‬‬         ‫‪E‬‬        ‫‪C‬‬                                                                ‫‪D‬‬
                                               ‫‪A‬‬                                   ‫לפי נתונים אלו והנתונים שבסרטוט‪,‬‬
   ‫‪45°‬‬
                                                  ‫מה היקף המלבן ‪( EFGH‬בס״מ)? ‪45°‬‬

‫‪E‬‬                                              ‫‪E‬‬

   ‫‪A B EG‬‬                                                                                               ‫(‪	6 2 	)1‬‬
                                                                                   ‫(‪G 6	 )	2‬‬

‫‪B FD C‬‬                                         ‫‪B FC‬‬                                                 ‫(‪	4 2 )	3‬‬
                                                                                                        ‫(‪8 	)4‬‬

                   ‫‪C‬‬                  ‫נתון‪ :‬שטחו של המשולש ‪ DEF‬גדול פי ‪ 9‬משטחו של המשולש ‪.ABC‬‬                                          ‫‪.	3‬‬
               ‫‪H‬‬
                           ‫‪DD‬‬                                                      ‫נאותורן‪D‬כזההשולהנהתצונליעם‪F‬ש‪D‬ב (סרבטסו״טמ‪A?),‬‬         ‫	‬
   ‫‪AA‬‬                                                                                                                             ‫לפי‬    ‫	‬
                                                                                                                                  ‫מה‬
               ‫‪ 2‬ס"מ‬                                                               ‫? ‪ 2‬ﺳﻢ‬
    ‫‪E‬‬            ‫‪a‬‬                      ‫?‬

   ‫‪a‬‬            ‫‪O‬‬              ‫‪G‬‬                                                   ‫(‪ )	1‬אי אפשר לדעת על פי הנתונים‬
               ‫‪C‬‬           ‫‪C‬‬
‫‪BB‬‬                                      ‫‪F‬‬                                                  ‫‪C‬‬                 ‫‪9 )	2(F‬‬                                                ‫=‬
                    ‫‪Fa‬‬                                                                                       ‫(‪6 	)3‬‬                                              ‫=‬
               ‫‪E‬‬                                                          ‫‪a‬‬

                                                                       ‫‪B‬‬
                                                                                                 ‫‪a‬‬

                                                                                   ‫(‪E 4 	)4‬‬

                        ‫‪O‬‬                                                  ‫‪ n‬הוא מספר שלם המתחלק ללא שארית ב‪. 36-‬‬                      ‫‪.	4‬‬
        ‫(‪ )	64‬ס"מ‪60° 243‬‬                                               ‫איזה מהמספרים הבאים אינו בהכרח מחלק של ‪? n‬‬
                                                                                                                                         ‫	‬
            ‫‪ 15r‬ס"מ‬
                                        ‫(‪	81 	)3‬‬                                   ‫(‪	27 )	2‬‬                  ‫(‪	6 )	1‬‬

                                                                                                              ‫נתון	‪x ≠ 0 :‬‬             ‫‪.	5‬‬

                                                                               ‫מה נכון בהכרח בנוגע לערך הביטוי‪| xx1|5r‬ﺳﻢ?‬                ‫	‬

                                                                                                        ‫(‪ )	1‬הוא שווה ל‪1-‬‬
                                                                                                        ‫(‪ )	2‬הוא שווה ל‪x-‬‬
                                                                         ‫(‪ 	)3‬הוא חיובי כאשר ‪ 0 < x‬ושלילי כאשר ‪x < 0‬‬

                                                                       ‫(‪ 	)4‬אף אחת מהאפשרויות הנ"ל אינה בהכרח נכונ 	ה‬

                                                                                                           ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27