Page 17 - 1217
P. 17
מועד דצמבר 2017 - 16 - חשיבה מילולית -פרק שני
על פי הוראות המפקח על הבנקים ,פתיחת חשבון בנק לקטין (מי שטרם מלאו לו 18שנים) תיעשה בתנאים . 16
האלה:
א .לא ייפתח חשבון לקטין שטרם מלאו לו 14שנים.
ב .לא ייפתח חשבון לקטין שטרם מלאו לו 16שנים ,אלא אם הציג אישור כתוב מהוריו.
ג .למרות האמור בסעיף ב ,מותר לפתוח חשבון לקטין שטרם מלאו לו 16שנים בלי שהציג אישור מהוריו ,
אם הקטין עובד ומלאו לו 15שנים.
קטין מבקש לפתוח חשבון בנק .מה נכון לגביו בהכרח?
( )1אם הוא אינו עובד ייפתח לו חשבון רק אם מלאו לו 16שנים
( )2אם הוא עובד ייפתח לו חשבון גם אם לא יציג אישור כתוב מהוריו
( )3ייפתח לו חשבון רק אם יציג אישור כתוב מהוריו
( ) 4ייפתח לו חשבון רק אם מלאו לו 14שנים
בביקורת על ספר חדש נכתב“ :יש הלימה מלאה בין מבנה הספר לתוכנו .הספר מחולק לשמונה סיפורים . 17
המובדלים ונפרדים זה מזה ובה בעת מספרים סיפור אחד על מקום אחד בזמן אחד .מבנה זה של ‘רומן
בסיפורים' ניכר ,בעיקר ,בהופעתן החוזרת ונשנית של אותן הדמויות ,חברי הקיבוץ ,שצצות פעם אחר פעם
בסיפורים השונים .מבנה זה משקף את הקיבוץ של שנות החמישים -את הניסיון הכושל ליצור מרחב פרטי
המובדל ומובחן מהמרחב הקולקטיבי של הקיבוץ כולו“.
לטענת המבקר ,כיצד ההלימה בין מבנה לתוכן באה לידי ביטוי בספר החדש?
( )1הופעתן החוזרת ונשנית של אותן דמויות בסיפורים שונים משקפת את השאיפה ליצור מרחב קולקטיבי
משותף בקיבוץ של שנות החמישים
( )2חלוקת הספר לכמה סיפורים משקפת את ריבוי העמדות כלפי הניסיון להבחין בין המרחב הפרטי למרחב
המשותף בקיבוץ של שנות החמישים
( )3חלוקת הספר לכמה סיפורים נפרדים זה מזה משקפת את הבידוד והבדידות של הפרט במרחב הקולקטיבי
הקיבוצי
( )4טשטוש ההפרדה בין הסיפור היחיד לקובץ כולו משקף את הקושי להפריד בין המרחב הפרטי למרחב
המשותף בקיבוץ של שנות החמישים
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.