Page 17 - 1217
P. 17

‫מועד דצמבר ‪2017‬‬  ‫‪- 16 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

‫על פי הוראות המפקח על הבנקים‪ ,‬פתיחת חשבון בנק לקטין (מי שטרם מלאו לו ‪ 18‬שנים) תיעשה בתנאים‬                     ‫‪.	16‬‬
                                                                                                        ‫האלה‪:‬‬
                                                                                                                   ‫	‬
                                                       ‫א‪ 	.‬לא ייפתח חשבון לקטין שטרם מלאו לו ‪ 14‬שנים‪.‬‬              ‫	‬
                  ‫ב	‪ .‬לא ייפתח חשבון לקטין שטרם מלאו לו ‪ 16‬שנים‪ ,‬אלא אם הציג אישור כתוב מהוריו‪.‬‬                    ‫	‬
‫ג‪ 	.‬למרות האמור בסעיף ב‪ ,‬מותר לפתוח חשבון לקטין שטרם מלאו לו ‪ 16‬שנים בלי שהציג אישור מהוריו‪	,‬‬

                                                                      ‫	 אם הקטין עובד ומלאו לו ‪ 15‬שנים‪.‬‬

                 ‫קטין מבקש לפתוח חשבון בנק‪ .‬מה נכון לגביו בהכרח?‬                                               ‫	‬

                      ‫(‪ 	)1‬אם הוא אינו עובד ייפתח לו חשבון רק אם מלאו לו ‪ 16‬שנים‬                               ‫	‬
                 ‫(‪ )2‬אם הוא עובד ייפתח לו חשבון גם אם לא יציג אישור כתוב מהוריו‬                                ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                                   ‫(‪ )3‬ייפתח לו חשבון רק אם יציג אישור כתוב מהוריו‬                             ‫	‬
                                          ‫(‪ )	4‬ייפתח לו חשבון רק אם מלאו לו ‪ 14‬שנים‬

   ‫בביקורת על ספר חדש נכתב‪“ :‬יש הלימה מלאה בין מבנה הספר לתוכנו‪ .‬הספר מחולק לשמונה סיפורים‬                     ‫‪.	17‬‬
    ‫המובדלים ונפרדים זה מזה ובה בעת מספרים סיפור אחד על מקום אחד בזמן אחד‪ .‬מבנה זה של ‘רומן‬
 ‫בסיפורים' ניכר‪ ,‬בעיקר‪ ,‬בהופעתן החוזרת ונשנית של אותן הדמויות‪ ,‬חברי הקיבוץ‪ ,‬שצצות פעם אחר פעם‬
‫בסיפורים השונים‪ .‬מבנה זה משקף את הקיבוץ של שנות החמישים ‪ -‬את הניסיון הכושל ליצור מרחב פרטי‬

                                                     ‫המובדל ומובחן מהמרחב הקולקטיבי של הקיבוץ כולו‪“.‬‬

                 ‫לטענת המבקר‪ ,‬כיצד ההלימה בין מבנה לתוכן באה לידי ביטוי בספר החדש?‬                             ‫	‬

   ‫(‪ )1‬הופעתן החוזרת ונשנית של אותן דמויות בסיפורים שונים משקפת את השאיפה ליצור מרחב קולקטיבי‬
                                                                         ‫משותף בקיבוץ של שנות החמישים‬

 ‫(‪ )2‬חלוקת הספר לכמה סיפורים משקפת את ריבוי העמדות כלפי הניסיון להבחין בין המרחב הפרטי למרחב‬
                                                                       ‫המשותף בקיבוץ של שנות החמישים‬

‫(‪ )3‬חלוקת הספר לכמה סיפורים נפרדים זה מזה משקפת את הבידוד והבדידות של הפרט במרחב הקולקטיבי‬
                                                                                                    ‫הקיבוצי‬

     ‫(‪ )4‬טשטוש ההפרדה בין הסיפור היחיד לקובץ כולו משקף את הקושי להפריד בין המרחב הפרטי למרחב‬
                                                                       ‫המשותף בקיבוץ של שנות החמישים‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22