Page 19 - 0716
P. 19
מועד יולי 2016 - 18 - חשיבה מילולית -פרק שני
. 19על פי הפסקה השנייה ,איזו מהקביעות הבאות מייצגת את דעת מבקריו של קורניי בנוגע לעלילת המחזה
“לה סיד"?
( )1אמנם אין היא סבירה ,אך אין מניעה שהיא תהיה עלילת טרגדיה
( )2אמנם היא בדויה ,אך היא סבירה ולכן עדיפה מעלילה היסטורית
( )3אמנם היא מבוססת על אירוע היסטורי ,אך מאחר שאינה סבירה ,היא אינה ראויה להיות עלילת טרגדיה
( )4אמנם היא מוצגת כאירוע היסטורי ,אך מאחר שלא התרחשה באמת ,היא אינה ראויה להיות עלילת טרגדיה
" .20הוא" (שורה ,)18כלומר -
( )1קורניי
( )2הצופה או הקור א
( )3מבקר התאטרון
( )4ההולך בדרכו של אריסטו
. 21מה תפקידה של דוגמת משחק הכדורגל (שורות ?)24-23
( )1להראות את ההבדל בין הנאה הכרוכה בהשחתת המידות ,כמו ההנאה ממשחק כדורגל ,לבין הנאה שאינה
כרוכה בהשחתת המידות ,כמו ההנאה מתאטרון
( )2להבהיר את הטענה שהבנת מבנה הטרגדיה ועקרונותיה יכולה להיות מקור להנאה
( )3להסביר מדוע הנאה המחייבת הבנה של כללי הטרגדיה טומנת בחובה גם תועלת
( )4לחזק את הטענה שלמעשה ההנאה היא תנאי הכרחי להפקת תועלת
.22מהו “הרקע הזה" (שורה ?)30
( )1המעמד הרם של התרבות הקלאסית בצרפת של המאה השבע עשרה
( )2הפולמוס שהתנהל בין קורניי למבקריו
( )3המגמות המודרניות בתאטרון
( )4הפרשנות המרעננת שהביא קורניי לעקרונות הקלאסיים
.23מה נכון לומר על ה"מגמות המודרניות בתאטרון" (שורה ?)32
( )1לקורניי היה תפקיד בהתפתחותן
( )2הן היו צפויות כבר בימיו של קורניי
( )3הן מעלות על נס כתיבת טרגדיות
( ) 4בבסיסן עדיין עומדים העקרונות שהתווה אריסטו
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.