Page 19 - 0716
P. 19

‫מועד יולי ‪2016‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שני	‬

       ‫‪ .	19‬על פי הפסקה השנייה‪ ,‬איזו מהקביעות הבאות מייצגת את דעת מבקריו של קורניי בנוגע לעלילת המחזה‬

                                                                                                         ‫“לה סיד"?‬

                                            ‫(‪ )1‬אמנם אין היא סבירה‪ ,‬אך אין מניעה שהיא תהיה עלילת טרגדיה‬
                                            ‫(‪ )2‬אמנם היא בדויה‪ ,‬אך היא סבירה ולכן עדיפה מעלילה היסטורית‬
   ‫(‪ )3‬אמנם היא מבוססת על אירוע היסטורי‪ ,‬אך מאחר שאינה סבירה‪ ,‬היא אינה ראויה להיות עלילת טרגדיה‬
‫(‪ )4‬אמנם היא מוצגת כאירוע היסטורי‪ ,‬אך מאחר שלא התרחשה באמת‪ ,‬היא אינה ראויה להיות עלילת טרגדיה‬

                           ‫‪" 	.20‬הוא" (שורה ‪ ,)18‬כלומר ‪-‬‬

                                            ‫(‪ )1‬קורניי‬
                                ‫(‪ )2‬הצופה או הקור 	א‬

                                 ‫(‪ )3‬מבקר התאטרון‬
                        ‫(‪ )4‬ההולך בדרכו של אריסטו‬

                ‫‪ .	21‬מה תפקידה של דוגמת משחק הכדורגל (שורות ‪?)24-23‬‬

‫(‪ )1‬להראות את ההבדל בין הנאה הכרוכה בהשחתת המידות‪ ,‬כמו ההנאה ממשחק כדורגל‪ ,‬לבין הנאה שאינה‬                          ‫	‬
                                                           ‫כרוכה בהשחתת המידות‪ ,‬כמו ההנאה מתאטרון‬

                       ‫(‪ )2‬להבהיר את הטענה שהבנת מבנה הטרגדיה ועקרונותיה יכולה להיות מקור להנאה	‬
                          ‫(‪ )3‬להסביר מדוע הנאה המחייבת הבנה של כללי הטרגדיה טומנת בחובה גם תועלת‬
                                       ‫(‪ )4‬לחזק את הטענה שלמעשה ההנאה היא תנאי הכרחי להפקת תועלת	‬

                                                   ‫‪ 	.22‬מהו “הרקע הזה" (שורה ‪?)30‬‬

                ‫(‪ )1‬המעמד הרם של התרבות הקלאסית בצרפת של המאה השבע עשרה‬
                                              ‫(‪ )2‬הפולמוס שהתנהל בין קורניי למבקריו‬
                                                       ‫(‪ )3‬המגמות המודרניות בתאטרון‬

                            ‫(‪ )4‬הפרשנות המרעננת שהביא קורניי לעקרונות הקלאסיים‬

                ‫‪ 	.23‬מה נכון לומר על ה"מגמות המודרניות בתאטרון" (שורה ‪?)32‬‬

                                 ‫(‪ )1‬לקורניי היה תפקיד בהתפתחותן‬                                                    ‫	‬
                              ‫(‪ )2‬הן היו צפויות כבר בימיו של קורניי‬

                                 ‫(‪ )3‬הן מעלות על נס כתיבת טרגדיות‬
                ‫(‪ )	4‬בבסיסן עדיין עומדים העקרונות שהתווה אריסטו‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24