Page 19 - 0417
P. 19

‫מועד אפריל ‪2017‬‬  ‫‪- 18 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

‫‪ .	20‬העובדה ששפת הסימנים של בני שבט אלסייד מאפשרת להם לתאר גם דברים שאין להם ״מילה״ בשבילם‬

                         ‫(שורה ‪ )18‬מדגימה בקטע את הטענה ששפה זו ‪-‬‬                                              ‫	‬

                         ‫(‪ )1‬נועדה לקהילה ששיעור החירשים בה גבוה‬                                               ‫	‬
                                ‫(‪ )2‬לא הושפעה מהערבית או מהעברית‬
                                                   ‫(‪ )3‬עשירה ומורכב 	ת‬
                                     ‫(‪ )4‬מתאפיינת בסדר מילים ייחודי‬

                         ‫‪" 	.21‬שעל פיה" (שורה ‪ ,)26‬כלומר על פי ‪-‬‬

                         ‫(‪ )	1‬החוקיות (שורה ‪)25‬‬                                                                ‫	‬
                            ‫(‪ 	)2‬השפה (שורה ‪)25‬‬                                                                ‫	‬
                           ‫(‪ )	3‬טענתה (שורה ‪)26‬‬                                                                ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                         ‫(‪ 	)4‬התאוריה (שורה ‪)26‬‬

‫‪ .	22‬איזו מן התכונות הבאות של שפת אלסייד אין בה כדי לחזק את מסקנותיה של סנדלר המוצגות בפסקה‬

                                                                                                ‫האחרונה?‬

                                                                             ‫(‪ )	1‬השפה בת ‪ 70‬שנה בלבד‬          ‫	‬
                              ‫(‪ )2‬השפה משמשת הן את בני הכפר החירשים הן את בני הכפר השומעים	‬                    ‫	‬
                                                                                                               ‫	‬
                                                                          ‫(‪ )3‬סדר המילים במשפט קבוע‬            ‫	‬
                 ‫(‪ )4‬מילת השלילה מוצבת במשפט במקום השונה ממקומה במשפטים בערבית ובעברי 	ת‬

                         ‫‪ 	.23‬מהו מבנה הקטע?‬

‫(‪ )1‬הצגת הגישה המקובלת בתחום מדעי מסוים ← הצגת הדרך המחקרית שהובילה לאימוץ גישה זו ← הצגת‬
                                                                   ‫שאלה מחקרית העולה מהגישה המקובלת‬

‫(‪ )2‬הצגת שתי גישות שונות בנוגע לשאלה מחקרית ← הצגת מחקר המנסה לענות על השאלה ← העלאת בעיה‬
                                                                                            ‫הנובעת מהמחקר	‬

                         ‫(‪ )3‬הצגת שאלה מחקרית ← הצגת תשובה אפשרית ← הצגת מחקר הסותר תשובה זו‬
‫(‪ )4‬הצגת שאלה מחקרית ← הצגת שתי גישות שונות לפתרון השאלה ← הצגת מקרה מבחן רלוונטי למחלוקת‬

                                                                                                   ‫בין הגישות‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24