Page 62 - 0215
P. 62

‫חישוב אומדן ציוני הבחינה‬

                   ‫פברואר ‪2015‬‬

‫להלן נסביר ונדגים כיצד תוכלו לחשב אומדן לציוניכם בכל אחד מתחומי הבחינה ‪ -‬חשיבה מילולית‪ ,‬חשיבה כמותית ואנגלית‬
                                          ‫‪ -‬וכן אומדנים לציוניכם הכלליים בבחינה‪ ,‬המתבססים על ציוניכם בשלושת התחומים‪.‬‬

                                          ‫חישוב ציוני הגלם של פרקי הב ֵררה בתחומי הבחינה‬

 ‫כל תשובה נכונה מזכה בנקודה‪ .‬כדי לחשב את ציוני הגלם עליכם לסכם את הנקודות שצברתם בכל אחד משלושת תחומי‬
       ‫הבחינה (שני פרקים בכל תחום‪ :‬חשיבה מילולית‪ ,‬חשיבה כמותית‪ ,‬אנגלית)‪ .‬בסיום שלב זה יתקבלו שלושה ציוני גלם‪:‬‬
                                                         ‫ציון גלם בחשיבה מילולית‪ ,‬ציון גלם בחשיבה כמותית וציון גלם באנגלית‪.‬‬

                                                                   ‫חישוב הציונים בתחומי הבחינה‬

      ‫לכל ציון גלם מותאם ציון בסולם אחיד‪ ,‬ציון שאינו מושפע מהנוסח‪ ,‬מהשפה או מהמועד של הבחינה‪ .‬תוכלו לאתר את‬
                                ‫ציוניכם בסולם האחיד בעזרת טבלת המעבר מציוני גלם לציונים בסולם האחיד שמופיעה להלן‪.‬‬
                                   ‫בסיום שלב זה יתקבלו אומדנים לציוניכם בשלושת תחומי הבחינה (בסולם של ‪ 50‬עד ‪:)150‬‬

                                                ‫ציון בחשיבה מילולית )‪ (V‬ציון בחשיבה כמותית )‪ (Q‬ציון באנגלית )‪(E‬‬

‫טבלת מעבר מציוני גלם לציונים בסולם האחיד בכל אחד מהתחומים‬

‫ציון בסולם האחיד‬         ‫ציון‬  ‫ציון בסולם האחיד‬         ‫ציון‬  ‫ציון בסולם האחיד‬         ‫ציון‬
                         ‫גלם‬                            ‫גלם‬                            ‫גלם‬
‫אנגלית‬  ‫חשיבה‬   ‫חשיבה‬          ‫אנגלית‬  ‫חשיבה‬   ‫חשיבה‬          ‫אנגלית‬  ‫חשיבה‬   ‫חשיבה‬
        ‫כמותית‬  ‫מילולית‬                ‫כמותית‬  ‫מילולית‬                ‫כמותית‬  ‫מילולית‬

‫‪116 129 116 32‬‬                 ‫‪77 92 77 16‬‬                    ‫‪50 50 50 0‬‬

‫‪118 132 118 33‬‬                 ‫‪80 95 79 17‬‬                    ‫‪51 52 51 1‬‬

‫‪121 134 121 34‬‬                 ‫‪82 97 82 18‬‬                    ‫‪52 54 52 2‬‬

‫‪123 136 123 35‬‬                 ‫‪85 100 84 19‬‬                   ‫‪53 57 53 3‬‬

‫‪125 139 125 36‬‬                 ‫‪87 102 87 20‬‬                   ‫‪54 60 54 4‬‬

‫‪128 142 128 37‬‬                 ‫‪89 104 89 21‬‬                   ‫‪55 63 55 5‬‬

‫‪130 145 130 38‬‬                 ‫‪92 106 92 22‬‬                   ‫‪56 66 57 6‬‬

‫‪133 148 133 39‬‬                 ‫‪94 109 94 23‬‬                   ‫‪57 69 59 7‬‬

‫‪135 150 135 40‬‬                 ‫‪97 111 97 24‬‬                   ‫‪59 72 61 8‬‬

‫‪138 137 41‬‬                     ‫‪99 113 99 25‬‬                   ‫‪61 75 63 9‬‬

‫‪142 140 42‬‬                     ‫‪101 115 101 26‬‬                 ‫‪63 78 65 10‬‬

‫‪146 142 43‬‬                     ‫‪104 118 104 27‬‬                 ‫‪65 80 67 11‬‬

‫‪150 145 44‬‬                     ‫‪106 120 106 28‬‬                 ‫‪68 83 69 12‬‬

                ‫‪147 45‬‬         ‫‪109 123 109 29‬‬                 ‫‪70 85 70 13‬‬

                ‫‪150 46‬‬         ‫‪111 125 111 30‬‬                 ‫‪73 88 72 14‬‬

                               ‫‪113 127 113 31‬‬                 ‫‪75 90 74 15‬‬

‫חישוב אומדני הציונים‪ ,‬המפורט בהמשך‪ ,‬אינו מביא בחשבון את הציון במטלת הכתיבה‪ .‬החישוב מתבסס על ההנחה שרמת‬
   ‫היכולת שבאה לידי ביטוי במטלת הכתיבה היא כרמת היכולת הבאה לידי ביטוי בפרקי הבֵררה בתחום החשיבה המילולית‪.‬‬

                                                                                                        ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬
‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                ‫‪61‬‬
   57   58   59   60   61   62   63   64