Page 60 - Index
P. 60
מועד חורף 2023
דוגמה לחיבור שרמתו נמוכה
בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת במספר הרוכבים על האופניים .לפי משרד
התחבורה ,עליהם לרכב אך ורק בכבישים או בשבילים המיועדים לכך.
רוכבי האופניים הרבים בערים הגדולות ,טוענים כי יש להתיר להם לרכב על
המדרכה להולכי רגל ,כיוון שאין שביל המיועד לרכיבה בערים הגדולות .דעתי
האישית נגד טענה זו.
ראשית ,אפשרות הרכיבה על האופניים במדרכה שמיועדת להולכי הרגל ,עלולה
לסכן רבות כתוצאה מרכיבה מהירה ולהביא את חיים של הולכי הרגל למצב
בריאותי בקשה.
שנית ,ישנן מדרכות צרות ,שבקושי מאפשרות את מעברם של הולכי הרגל הרבים.
בנוסף ,יש לא מעט עבודות תשתית ובעקבות כך חוסמים מדרכות רבות ובונים
מעבר זמני להולכי הרגל.
יהיו כאלה שיתנגדו לטענתי.
רוכבי האופניים גם כן צריכים מקום לרכב בו בצורה שמורה ומוגנת ,במיוחד
בערים הגדולות איפה שכל הזמן יש תנועה מרבית ,ואף מסכנת בכבישים.
הן נהיגה מופרזת של נהגים רבים והן עבודת בכביש מגבילות את רוכבי
האופניים לרכב בצורה חופשית ובטוחה ,הן בריאות והן חוויתית.
המלצתי בנושא זה ,היא להפריד שוליים שביל מהכביש במיוחד לרוכבי האופניים
מסוגים שונים ,בכדי שיוכלו לרכב בצורה מוגנת ובטוחה לעצמם ולסובבים אותם.
לסיכום ,רוכבי האופניים זקוקים לעזרה לצורך רכיבה בערים הגדולות ,שלא
מאפשרת להם לרכב עקב התנועה על הכביש ונאלצים לרכב על המדרכה.
המלצה שלי היא ,להפריד במיוחד לרוכבי האופניים בצדדי הכביש שביל
המיועדת לרכיבה עבורם בצורה בטוחה ,כך שבכל רגע יוכלו לעצור או להמשיך
ברכיבה מבלי להפריע ולסכן את חייהם וחיי הולכי הרגל.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
59

