Page 56 - Index
P. 56
מועד חורף 2023
דוגמה לחיבור שרמתו גבוהה
בשנים האחרונות אנו עדים למגמה ובה מספר הולך וגדל של רוכבי אופניים
רוכבים ברחובות ערים גדולות .לאחרונה עלתה הסוגיה הדנה ברכיבה על
המדרכה במקומות בהם אי אפשר לסלול שביל ייעודי לאופניים .יש הטוענים כי אין
להתיר לרוכבי האופניים לרכוב על המדרכות מחשש שיפגעו בהולכי רגל ,ומנגד
קיימת הסברה כי הרכיבה על הכביש מסוכנת עבור רוכבי האופניים .לעניות
דעתי ,יש לאפשר לרוכבי האופניים לרכוב על המדרכות במקומות בהם אין שביל
אופניים.
ראשית ,אני סבור כי הרכיבה על הכביש תתרום משמעותית לצפיפות ולעומס
בכבישי הערים הגדולות .ערים גדולות מאופיינות גם כך בעומס תנועה כבד
ופקקים ,המקשים על ההתניידות בעיר .רוכבי אופניים רבים רוכבים במהירות
איטית שלא תואמת את תנאי הכביש וכתוצאה מכך מעכבים כלי רכב אחרים.
לכן ,לדעתי אין להעלות את רוכבי האופניים על הכביש ובכך לפגוע בתנועה.
לא זו אף זו ,לטעמי יש על הערים הגדולות לעודד רכיבה על אופניים ,ואיסור של
רכיבה על המדרכה עלול לפגוע באוכלוסיית הרוכבים .זיהום האוויר ,שנפוץ
בערים גדולות ,הוא בעיה ניכרת שעיריות שואפות להתמודד איתה .רכיבה
על אופניים ,כתחלופה לכלי רכב ,היא פתרון ממשי שעשוי להפחית את זיהום
האוויר בערים הגדולות .רוכבי אופניים רבים חשים כי רכיבה על הכביש
מסוכנת עבורם ,ולא מרגישים בטוחים לעשות זאת .ייתכן כי אם יחול איסור
על רכיבה על מדרכות ,והרוכבים יאלצו לרכוב על הכביש ,רבים מהם יינטשו
את האופניים ויבחרו לעבור להתניידות באמצעות כלי רכב .דבר זה יפגע
משמעותית במאבק של העיריות כנגד זיהום האוויר ,ועל כן אני סבור כי יש
לאפשר לרוכבי האופניים לרכוב על המדרכות ,ובכך לא להפחית את מספר
הרוכבים.
© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)
אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי ,או ללמדה -כולה או חלקים ממנה -בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה.
55

