Page 58 - 0417
P. 58

‫מועד אפריל ‪2017‬‬                                                                     ‫	‬

                                                    ‫דוגמה לחיבור שרמתו בינונית‬

            ‫לאחרונה הסיקור התקשורתי של אנשים הנחשבים לדמויות דומיננטיות בעולם‬
           ‫הפשע החל להתרחב‪ .‬הסיקור כולל‪ ,‬בין היתר‪ ,‬ראיונות ארוכים ורחבי היקף‬
       ‫עמם בטלוויזיה ובעיתונים‪ .‬הסיקור לא מפסיק גם כשאותם דמויות נתפסות בידי‬
        ‫המשטרה ומורשעות‪ .‬יש הרואים בהתעניינות התקשורתית הרבה באנשים אלה‪,‬‬

              ‫מתן לגיטימיות בציבור ואף כתוצאה מכך מתעצם כוחם ומעמדם בקרב‬
       ‫העבריינים‪ .‬אני דוגלת בסיקור התקשורתי של דמויות מעולם הפשע ועל כך ארחיב‬

                                                                      ‫בהמשך‪.‬‬

          ‫ראשית‪ ,‬קיימות מספר זכויות המגיעות לאדם מפני שהוא אדם ועל כן נקראות‬
        ‫זכויות טבעיות‪ .‬אחת מזכויות אלה היא חופש הציבור לדעת‪ ,‬כלומר זכותו של‬
         ‫כל אדם לקבל מידע לגבי התנהלות המדינה על מנת שתהיה לו האפשרות לגבש‬

          ‫דעה‪ .‬אחד מהדרכים להעברת המידע היא באמצעות התקשורת‪ .‬מקרה בו‬
         ‫התקשורת תחדול מסיקור תקשורתי גם בענייני פשיעה הדבר יפגע בזכותם של‬

                                                                   ‫האזרחים‪.‬‬

             ‫שנית‪ ,‬התקשורת מסקרת את העניינים הרלוונטיים שקורים במדינה‪ .‬על כן‪,‬‬
       ‫במקרה בו הפשיעה רבה וישנם מקרי פשיעה רבים‪ ,‬התקשורת מיישמת תפקידה‬
       ‫וחוקרת אירועים אלה על מנת להעביר מידע זה לאזרחים‪ .‬לכן‪ ,‬התנגדות לסיקור‬

                      ‫תקשורתי בנושאים אלה היא התחלתה של התכחשות למציאות‪.‬‬

          ‫מנגד‪ ,‬המתנגדים לסיקור התקשורתי של דמויות מעולם הפשע יטענו כי פעולה זו‬
            ‫אינה חינוכית‪ .‬האוכלוסייה הצעירה במדינה גם כן חשופה לכלי התקשורת‬

         ‫וחשיפה מרובה של ילדים ובני נוער לנושאי פשיעה עלולה לסקרן אותם בכל הקשור‬
        ‫לפשיעה‪ .‬נוסף על כך‪ ,‬מפני שהסיקור הופך דמויות אלה לידוענים‪ ,‬הם עלולים להוות‬

                                             ‫דמות להערצה עבור מתבגרים אלה‪.‬‬

         ‫הנני מסתייגת מדעתם של המתנגדים הללו‪ ,‬אם הדבר אינו נראה אין זה אומר‬
             ‫שאינו קיים‪ .‬ניתן לראות את הפן החיובי בסיקור זה כאמצעי שיוכל למגר‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪57‬‬
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63