Page 16 - 0213
P. 16

‫מועד פברואר ‪2013‬‬                      ‫‪- 15 -‬‬  ‫	חשיבה מילולית ‪ -‬פרק שנ	י‬

                                                                                            ‫הוראות לשאלות ‪:14-12‬‬

‫בכל שאלה יש משפט (או יותר ממשפט) שכמה חלקים ממנו חסרים‪ ,‬ולאחריו ארבע הצעות להשלמת החסר‪ .‬עליכם‬
                                                                   ‫לבחור בהצעה המתאימה ביותר להשלמת החסר‪.‬‬

‫‪ .	12‬לאחר האזנה אחת לביצועה של מוניק ַליצירה‪ ,‬סברתי כי הוא ‪ .‬לאחר לא מעט האזנות חוזרות ‪,‬‬

                                                           ‫ואינני סברה כי הביצוע שלה הוא מן ‪.‬‬

                         ‫(‪ )	1‬לוקה בפגמים למכביר ‪ /‬הלכה דעתי והשתנתה ‪ /‬נוטה עוד ל‪ / -‬הגרועים‬            ‫	‬
                        ‫(‪ )	2‬מופתי ‪ /‬לא השתנתה השקפתי כהוא זה ‪ /‬מסתייג מה‪ / -‬הפחות מוצלחים‬              ‫	‬
                   ‫(‪ )	3‬רחוק מלעורר עניין ‪ /‬לא השתנתה השקפתי בהרבה ‪ /‬נוטה ל‪ / -‬הפחות מעניינים‬           ‫	‬
                                                                                                        ‫	‬
                                     ‫(‪ 	)4‬מופתי ‪ /‬חל שינוי בהשקפתי ‪ /‬מסתייג עוד מה‪ / -‬המעולים‬

‫שההבדלים בין קולותיהם‬  ‫אלה לאלה‪,‬‬      ‫מחקרים מדעיים הראו כי מיתרי הקול של בני אדם שונים‬           ‫‪.	13‬‬
                                      ‫של בני אדם נובעים מהבדלים במבנה מיתרי הקול שלהם‪.‬‬
‫הטענה שאי‪-‬אפשר להבחין בין זמרת סופרן‬
                                         ‫לזמר בס רק באמצעות התבוננות במיתרי הקול שלהם‬
                              ‫נכונה‪.‬‬

                   ‫(‪ 	)1‬דומים מאוד ‪ /‬ולפיכך‪ ,‬טועים מי שחושבים ‪ /‬אף על פי כן‪ ,‬התברר כי ‪ /‬היא טענה‬        ‫	‬
                                           ‫(‪ )	2‬אינם דומים ‪ /‬וכי יש אמת בסברה ‪ /‬מכאן ש‪ / -‬אינה‬          ‫	‬
                                                                                                        ‫	‬
                                ‫(‪ 	)3‬אינם דומים ‪ /‬ולפיכך‪ ,‬אין אמת בהנחה ‪ /‬למרות זאת‪ / ,‬היא טענה‬         ‫	‬
                        ‫(‪ )	4‬דומים מאוד ‪ /‬ולפיכך‪ ,‬טועים הסוברים ‪ /‬מכאן הסיקו החוקרים כי ‪ /‬אינה‬

‫הטענה שאי‪-‬אפשר ללמוד דבר מסגנון כלי החרס הנחשפים באתרים ארכאולוגיים על ההרכב האתני‬  ‫שמיט‬          ‫‪	.14‬‬

‫בהכרח על חדירה של‬      ‫של תושבי המקום בעבר‪ .‬לשיטתו‪ ,‬שינוי בסגנון עיצובם של הכלים שנמצאו באתר‬

‫לקבוע‬  ‫המשכיות בסגנון העיצוב‬          ‫אוכלוסייה ממוצא אתני שונה‪ ,‬שהביאה עמה את כליה הייחודיים‪,‬‬

                                              ‫כי לא התרחשה חדירה שכזו‪.‬‬

                                      ‫(‪ 	)1‬מערער על ‪ /‬אמנם אינו מעיד ‪ /‬אך ‪ /‬מאפשרת בהחלט‬                ‫	‬
                                                 ‫(‪ )	2‬מסכים עם ‪ /‬מעיד ‪ /‬אך ‪ /‬אינה מאפשרת‬                ‫	‬
                                                                                                        ‫	‬
                                         ‫(‪ )	3‬מערער על ‪ /‬אינו מעיד ‪ /‬וכמו כן ‪ /‬אינה מאפשרת‬              ‫	‬
                                          ‫(‪ 	)4‬מסכים עם ‪ /‬אינו מעיד ‪ /‬אך ‪ /‬מאפשרת בהחלט‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21