Page 6 - ver2
P. 6

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬שמיט מאמין שלא ניתן ללמוד מכלי חרס באתרים ארכיאולוגיים על ההרכב‬
‫האתני‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענתו כי שינוי בסגנון עיצוב כלי החרס מעיד על חדירה של קבוצה ממוצא‬

                                                                                                 ‫אתני אחר‪.‬‬
   ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬שמיט טוען כי לא ניתן ללמוד על ההרכב האתני לפי שינוי בסגנון עיצוב כלי‬
‫החרס‪ ,‬כמו כן הוא גם טוען כי לא ניתן ללמוד על ההרכב האתני לפי המשכיות בסגנון העיצוב‪ .‬לפיכך‪,‬‬

         ‫אין היגיון בטענתו בתחילת הקטע לפיה ניתן ללמוד מסגנון עיצוב כלי חרס על ההרכב האתני‪.‬‬
  ‫תשובה (‪ )4‬אינה נכונה‪ .‬שמיט מאמין שלא ניתן ללמוד מכלי חרס באתרים ארכיאולוגיים על ההרכב‬

          ‫האתני‪ .‬לפיכך‪ ,‬אין היגיון בטענתו כי המשכיות בסגנון עיצוב כלי החרס מעידה בהכרח כי לא‬
 ‫התרחשה חדירה של קבוצה ממוצא אתני אחר (כלומר שמיט סותר את עצמו וטוען כי כן ניתן ללמוד‬

                                                                   ‫על הרכב אתני סגנון עיצוב כלי החרס)‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .15‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
          ‫בפסקה מוצגות דרישות העם בשלהי תקופת הרפובליקה הרומית‪ .‬התביעה לחלוקת קרקעות‬
    ‫ולאספקת לחם זול להמונים עלתה מקרב פשוטי העם‪ ,‬שכן בעיקר קבוצת אנשים זו הייתה עתידה‬
‫ליהנות מכך‪ ,‬ואילו התביעה לשמיטת חובות עלתה מקרב האצילים המרוששים‪ ,‬שכן לפשוטי העם לא‬

                                       ‫הייתה סיבה לדרוש זאת משום שמלכתחילה לא היו להם חובות‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה מתוארות שתי מטרות שונות המיוחסות כל אחת לקבוצה שונה‪ ,‬ולא‬
                                                     ‫נאמר כי הקבוצות פעלו יחד למען מטרות משותפות‪.‬‬

 ‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בתשובה זו מופיעה השערה הנוגעת לגורם שבגללו לפשוטי העם לא היה צורך‬
       ‫לתבוע שמיטת חובות‪ .‬אמנם יש בפסקה התייחסות עקיפה לכך‪ ,‬אך ההשערה אינה משקפת את‬
                                                                           ‫הרעיון המרכזי בו דנה הפסקה‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )3‬אינה נכונה‪ .‬בפסקה לא נאמר כי הדרישה לחלוקת קרקעות ולאספקת לחם זול הגיעה הן‬
 ‫מפשוטי העם והן מהאצילים המרוששים‪ ,‬כי אם מצד בני השכבת החלשות בלבד‪ .."( .‬הייתה עממית‪,‬‬

                                      ‫בעיקר איכרים מנושלים ופשוטי העם היו עתידים ליהנות ממנה")‪.‬‬
        ‫תשובה (‪ )4‬נכונה‪ .‬כאמור‪ ,‬כל אחת מן הקבוצות – פשוטי העם ואצילים מרוששים – מחתה נגד‬
‫השלטונות מסיבותיה היא‪ ,‬פשוטי העם היו עתידים ליהנות מחלוקת הקרקעות ומאספקת הלחן הזול‬

                            ‫שתבעו‪ ,‬והאצילים המרוששים תבעו שמיטת חובות כיוון שהיו להם חובות‪.‬‬

                                                                                 ‫‪ .16‬התשובה הנכונה היא (‪.)4‬‬
‫נעמוד על טענתו של עוואט – כיוון שקל יותר לתרגם באופן קולח יצירות שנכתבו במקור בשפה שאינה‬

  ‫שפת האם של הסופר‪ ,‬היצירות הללו שמרו על הפופולריות שלהן זמן רב יותר מאחרות‪ .‬כלומר‪ ,‬הוא‬
 ‫קושר בין תרגום קולח ובין מידת הפופולריות של היצירה הספרותית‪ ,‬לפיכך הנחתו צריכה להתייחס‬

                                                                                   ‫לקשר בין שני הגורמים‪.‬‬

  ‫תשובה (‪ )1‬אינה נכונה‪ .‬הנחה זו מתייחסת למידת הנאמנות של התרגום לגרסה המקורית ולא לאופן‬
                                ‫בו המידה בה התרגום קולח עשויה להשפיע על הפופולריות של היצירה‪.‬‬

‫תשובה (‪ )2‬אינה נכונה‪ .‬בדבריו של עוואט אין כל התייחסות למועד התרגום ביחס למידת הפופולריות‬
       ‫של היצירה הספרותית‪ ,‬כי אם לקשר בין האפשרות לתרגמה באופן קולח ובין הפופולריות שלה‬

                                                                                                                           ‫‪6‬‬
   1   2   3   4   5   6   7   8   9