Page 55 - 1212
P. 55

‫מועד דצמבר ‪2012‬‬                                                               ‫	‬

‫אלה המתנגדים לדבריי יגידו כי העברת מידע שכזה לידי המשטרה על המצאות‬        ‫‪30‬‬
‫אזרחים או מהירות נסיעתם תתרום למלחמה בעבירות התנועה‪ ,‬תסייע באכיפה‬         ‫‪35‬‬
‫ובכך תתרום לאזרח‪ .‬כאמור‪ ,‬איני נמנה עם דעתם‪ .‬אני מאמין כי במקרים כאלו‪,‬‬     ‫‪40‬‬

  ‫של נסיון אכיפה בעזרת מידע סלולרי יגרום להרבה מקרי שווא‪ .‬לדוגמא אם ישנו‬
  ‫נהג ברכב ועימו מכשיר סלולרי‪ ,‬יקלט במחשבי החברה כי אותו אדם בנסיעה‪.‬‬
    ‫אך מה אם לא הנהג הוא זה שמדבר בפלאפון? או שתיווצר טעות והמכשיר‬
   ‫יבצע שיחה ללא ידיעת הנהג‪ .‬הדבר יגרום להרבה האשמות שווא שאני מאמין‬
   ‫שלהוכיח אותם אחרת יהיה קשה לאזרח‪ .‬לדעתי המידע המתקבל לא מספיק‬
 ‫מדוייק על מנת לסייע באכיפה באופן שוטף‪ .‬גם אם יגבילו את האכיפה לבדיקת‬

     ‫מהירות הנסיעה מערכות הלווין שמזהות מיקום הנהג לא מדוייקות לעיתים‬
 ‫ויכולות לתת מידע שגוי למשטרה שיגרור קנסות לאותו נהג ולחילופין אם המכשיר‬

   ‫נגנב ולא היה אצל בעליו בעת שזוהה כנוסע במהירות מופרזת‪ ,‬הדבר יביא‪,‬‬
                                                 ‫שוב‪ ,‬להאשמה לא נכונה‪.‬‬

  ‫אסכם את דבריי ואגיד שלצד היתרון של התומכים בהעברת מידע זה כדרך‬
‫קבע‪ ,‬הצגתי פה גורמים הפוגעים באזרח ולדעתי יניבו כשלונות יותר מהצלחות‪.‬‬

   ‫הפגיעה בצנעת הפרט‪ ,‬הפגיעה אפשרית בביטחונו ואפשרות האשמות השווא‬
    ‫שלאזרח יהיה קשה להוכיח אחרת‪ ,‬יעניקו לו חוסר ביטחון ואמונה במערכת‬

‫אכיפת החוק‪ .‬לכן אני סבור כי אין להעביר למשטרה מידע על מיקום של אזרחים‪,‬‬
                                        ‫דרך מכשירי הסלולר‪ ,‬כדרך קבע‪.‬‬

                                                                                       ‫© כל הזכויות שמורות למרכז ארצי לבחינות ולהערכה (ע"ר)‬

‫אין להעתיק או להפיץ בחינה זו או קטעים ממנה בכל צורה ובכל אמצעי‪ ,‬או ללמדה ‪ -‬כולה או חלקים ממנה ‪ -‬בלא אישור בכתב מהמרכז הארצי לבחינות ולהערכה‪.‬‬

                       ‫‪54‬‬
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60