Page 5 - eng2
P. 5
.17השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות -
תשובה .1האנשים שגילו שחיידקים גורמים למחלות .תשובה זו נכונה כיוון ששתי פסקאות שלמות
בטקסט (מתוך )3עוסקות בהרחבה לגבי שני אנשים אלו ופועלם.
תשובה .2סוגים שונים של חיידקים מסוכנים.
תשובה .3פסטר וקוך :זוכי פרס נובל מפורסמים.
תשובה .4אמונות עבר לגבי מה גורם למחלות.
הבנת הנקרא 2
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת זוכה פרס נובל שעסק ברעב בעולם – ג'ון בויד.
פסקה שנייה :הצגת הרקע של בויד ,פועלו והשפעתו לאורך השנים בבריטניה.
פסקה שלישית :הצגת פועלו של בויד בעולם .הארגונים שהקים ,הדברים שניהל והכספים שתרם.
.18השאלה היא – כותרת מתאימה לטקסט יכולה להיות -
תשובה .1ג'ון בויד וארגון האוכל והחקלאות של האו"ם.
תשובה .2בניית עולם טוב יותר :ג'ון בויד והעבודה שלו על תזונה .התשובה נכונה כיוון שהיא מקיפה את
פועלו של ג'ון לאורך השנים (בבריטניה ובעולם) בתחום של תזונה ועזרה לעניים.
תשובה .3האם הגיע לג'ון בויד לקבל פרס נובל?
תשובה " .4אוכל ,בריאות והכנסה" :הדוח החשוב ביותר של ג'ון בויד.
.19השאלה היא – בהתאם לפילוסופיה של ג'ון בויד (שורות - )1-2
תשובה .1ככל שיהיה רעב ,לא יהיה שלום.
הציטוט שניתן בשורות הראשונות עוסק בזה – "לא יכול להיות שלום בעולם כל עוד חלקים גדולים
מאוכלוסיית העולם חסרים את הצרכים של החיים....שלום עולמי חייב להיות מבוסס על שפע עולמי".
תשובה .2תזונה היא הצורך הכי בסיסי של בני אדם.
תשובה .3אין מספיק מזון להאכיל את אוכלוסיית העולם.
תשובה .4רעב הוא הסיבה לכל הסבל שבעולם.
.20השאלה היא – בהתאם לפסקה השנייה ,בויד _____ תוכנית הקצבות המזון הבריטית במהלך מלחמת
העולם השנייה.
תשובה .1לא אישר את
תשובה .2תרם ל.
תשובה זו נכונה כיוון שנאמר בפסקה כי המחקר שהוא ערך הפך להיות הבסיס לתוכנית הקצבות המזון
(שורה .)11
תשובה .3עשה מחקר על
תשובה .4התבקש לפתח את