Page 4 - index
P. 4

‫הבנת הנקרא ‪1‬‬
                                                                                                 ‫מבנה הטקסט‬
                                      ‫פסקה ראשונה‪ :‬הצגת שפת הסימנים וסוגי האנשים שמשתמשים בה‪.‬‬
       ‫פסקה שנייה‪ :‬הצגת הנזיר שהמציא את דרך התקשורת הזו וכיצד היא הייתה המקור להרבה שפות‬
                                                                                                ‫סימנים אחרות‪.‬‬
                                 ‫פסקה שלישית‪ :‬הסבר מפורט על איך עובדת שפת הסימנים האמריקאית‪.‬‬
     ‫פסקה רביעית‪ :‬הסבר על השונות שקיימת בשיטה האמריקאית בהתאם לאיזור הגיאוגרפי שבו נמצא‬

                                                                                                         ‫הדובר‪.‬‬

                                                                     ‫‪ .13‬המטרה של הפסקה הראשונה היא לדון ‪-‬‬
                                                             ‫תשובה ‪ .1‬מהי שפת הסימנים ומי משתמש בה‪.‬‬
  ‫התשובה נכונה כיוון שמסבירים במשפט הראשון מהי שפת הסימנים ולאחר מכן ממשיכים לתאר את‬
   ‫סוגי האנשים השונים שמשתמשים בה (אנשים חרשים או כבדי שמיעה‪ ,‬בני משפחה של אנשים אלו‬

                                                                                                          ‫ועוד)‪.‬‬
                                                                       ‫תשובה ‪ .2‬במספר שפות סימנים שונות‪.‬‬
                                                               ‫תשובה ‪ .3‬התנועות והסימנים בשפת הסימנים‪.‬‬
                                                           ‫תשובה ‪ .4‬כיצד משמעות מועברת בשפת הסימנים‪.‬‬

                                                                ‫‪ .14‬המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל ‪-‬‬
                                                           ‫תשובה ‪ .1‬לדון בעבודה של ל'פה עם ילדים חרשים‬

                                                                ‫תשובה ‪ .2‬להציג את שפת הסימנים הצרפתית‬
                                          ‫תשובה ‪ .3‬לדון בשפות הסימנים שהיו קיימות באמצע המאה ה ‪18‬‬
‫תשובה ‪ .4‬להציג את ההיסטוריה הראשונית של שפת הסימנים‪ .‬התשובה נכונה כיוון שבפסקה זו הציגו‬

                                                ‫כיצד נוצרה השפה‪ ,‬היכן‪ ,‬על ידי מי‪ ,‬למה היא שימשה וכו'‪.‬‬

‫‪ .15‬איזה מהבאים לא צוין בפסקה השלישית כדרך שבה אדם המשתמש בשפת הסימנים האמריקאית מעביר‬
                                                                                                      ‫משמעות?‬

                                                                    ‫תשובה ‪ .1‬הרמת הגבות – צוין בשורה ‪.18‬‬
           ‫תשובה ‪ .2‬הישענות קדימה‪ .‬בשורה ‪ 15‬נאמר כי ‪( posture‬מנח גוף) זו גם דרך להעברת משמעות‪.‬‬

                                                          ‫תשובה ‪ .3‬איות בעזרת האצבעות – צוין בשורה ‪.15‬‬
                                                                                 ‫תשובה ‪ .4‬שינוי סדר המילים‬

                                     ‫‪ .16‬ניתן להסיק מהפסקה השלישית שסימן לא ידני (שורה ‪ )14‬הוא אחד ש‬
                                                                           ‫תשובה ‪ .1‬לא עושה שימוש בידיים‬
                                                                             ‫תשובה ‪ .2‬הינו בעל משמעות אחת‬

                                                                 ‫תשובה ‪ .3‬חייבים לאיית אותו כל אות בנפרד‬
                                                                  ‫תשובה ‪ .4‬שומר על כללי הדקדוק והדיקציה‬
   1   2   3   4   5   6