Page 4 - index
P. 4
הבנת הנקרא 1
מבנה הטקסט
פסקה ראשונה :הצגת שפת הסימנים וסוגי האנשים שמשתמשים בה.
פסקה שנייה :הצגת הנזיר שהמציא את דרך התקשורת הזו וכיצד היא הייתה המקור להרבה שפות
סימנים אחרות.
פסקה שלישית :הסבר מפורט על איך עובדת שפת הסימנים האמריקאית.
פסקה רביעית :הסבר על השונות שקיימת בשיטה האמריקאית בהתאם לאיזור הגיאוגרפי שבו נמצא
הדובר.
.13המטרה של הפסקה הראשונה היא לדון -
תשובה .1מהי שפת הסימנים ומי משתמש בה.
התשובה נכונה כיוון שמסבירים במשפט הראשון מהי שפת הסימנים ולאחר מכן ממשיכים לתאר את
סוגי האנשים השונים שמשתמשים בה (אנשים חרשים או כבדי שמיעה ,בני משפחה של אנשים אלו
ועוד).
תשובה .2במספר שפות סימנים שונות.
תשובה .3התנועות והסימנים בשפת הסימנים.
תשובה .4כיצד משמעות מועברת בשפת הסימנים.
.14המטרה העיקרית של הפסקה השנייה היא ל -
תשובה .1לדון בעבודה של ל'פה עם ילדים חרשים
תשובה .2להציג את שפת הסימנים הצרפתית
תשובה .3לדון בשפות הסימנים שהיו קיימות באמצע המאה ה 18
תשובה .4להציג את ההיסטוריה הראשונית של שפת הסימנים .התשובה נכונה כיוון שבפסקה זו הציגו
כיצד נוצרה השפה ,היכן ,על ידי מי ,למה היא שימשה וכו'.
.15איזה מהבאים לא צוין בפסקה השלישית כדרך שבה אדם המשתמש בשפת הסימנים האמריקאית מעביר
משמעות?
תשובה .1הרמת הגבות – צוין בשורה .18
תשובה .2הישענות קדימה .בשורה 15נאמר כי ( postureמנח גוף) זו גם דרך להעברת משמעות.
תשובה .3איות בעזרת האצבעות – צוין בשורה .15
תשובה .4שינוי סדר המילים
.16ניתן להסיק מהפסקה השלישית שסימן לא ידני (שורה )14הוא אחד ש
תשובה .1לא עושה שימוש בידיים
תשובה .2הינו בעל משמעות אחת
תשובה .3חייבים לאיית אותו כל אות בנפרד
תשובה .4שומר על כללי הדקדוק והדיקציה